Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Fastfoodové řetězce - marketing jen v kanceláři

Známé značky fastfoodvých řetězců mají velká marketingová oddělení čítající spousty marketérů a PR pracovníků, kteří se neustále snaží posílit image značky, přilákat další zákazníky nebo pobídnout ty stávající k větším nákupům. Jejich prací je zkoumat trh, najít na něm mezery nebo se snažit odlišit od ostatních. Plánují strategie, provádějí analýzy a pracují s daty. Když si jdete koupit hamburger, B-smart nebo Tall Latté – je jejich práce vidět?

Většina firem preferuje skladbu marketingových týmů z řad bývalých zaměstnanců. Ti samozřejmě vědí o fungování řetězce mnohem více než kdejaký absolvent magisterského oboru z oblasti marketingu. Tito marketéři, pocházející z řad běžných pracovníků znají zákazníky, provoz a celý systém, mají výhodu. Ale kdo jejich plány realizuje? Kdo zákazníkům nabízí nové produkty? Kdo jim říká o nabízených službách? Jsou to řadoví zaměstnanci, nikoli marketéři samotní. Všechny nové kampaně se předávají z postu na post. Od marketingového oddělní po vedoucí jednotlivých poboček, přes personalisty, produkt/profit manažery k manažerům vedoucí směny a až poté k zaměstnancům, kteří jsou právě ti, kteří se se zákazníky střetávají tváří v tvář každý den. Je to jako hra na tichou poštu. Na začátku může být světoborný přelomový nový marketing, ale na konci z toho může vylézt úplně něco jiného, nebo dokonce vůbec nic. E-maily s novinkami jsou posílány většinou přímo zaměstnancům a každá společnost preferuje svůj způsob informování zaměstnanců o marketingu, ale přesto zde visí otazník, zda jsou běžní pracovníci schopni pochopit, naučit se a předat dál to, co má na mysli onen marketingový manažer. Dobrý marketing je tak vystaven rizikové cestě za zákazníkem. Z kanceláře totiž musí urazit hodně dlouhou cestu přes hlavy několika lidí, až se v různé formě dostane do úst brigádníka, baristy nebo prodavače. Zákazníci jsou tak vystaveni marketingu vyloženému ,,po svém“. Proto vznikají nepříjemné problémy s placením, nejasnosti okolo slev a kolikrát je i těžké dozvědět se, za co vlastně platíme. Je to chyba zaměstnanců? Nebo za to můžou jejich nadřízení, kteří je o novince neinformovali dostatečně včas a vhodným způsobem. Dělají marketéři chybu při komunikování strategií dolů nebo jsou to manažeři stojící mezi marketingem a řadovými zaměstnanci, kteří nedokáží předat informace srozumitelným způsobem?

Jedno je jisté. Každý kdo si tento problém uvědomí a podaří se mu odstranit potíže při cestě marketingových kampaní z hlav marketérů až k zákazníkům, přinese své firmě nejen efektivnější marketing, ale získá pro svou společnost náskok a výhodu. Bohužel při hodnocení úspěšnosti marketingových aktivit jednotlivých značek zde nelze s přesností změřit podíl všech, kteří se podílí na zmaření, zkreslení a deformaci původních cílů, které vznikly v hlavách marketingového oddělení. Můžete mít sebelepší oddělní pro komunikaci, ale když ti, kteří vašim zákazníkům stojí denně tváří v tvář, komunikují špatně – je vám Peter Drucker v čele marketingového oddělení k ničemu.

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Jindřich | pátek 19.4.2013 8:51 | karma článku: 8,08 | přečteno: 689x
  • Další články autora

Jindřich

Fenomén hipsterů odeznívá, co přijde potom?

Zrodil se z undergroundu, nakonec se stal obětí komerce a konzumu, ostatně jako většina fenoménů v dnešní době. Váhají mezi náhodným seskupením a kurátorským výběrem, nesnáší masovost a váží jeden Instagram.

26.8.2015 v 8:20 | Karma: 6,82 | Přečteno: 584x | Společnost

Jindřich

Bez krásy nejsou koláče aneb proč pohlední lidé vydělávají více

Není žádnou novinkou, že se lidé přirozeně snaží obklopovat krásnými lidmi. Nejen při výběru potenciálního partnera, ale i v zaměstnání při výběru svých kolegů a na pracovním pohovoru hraje vzhled důležitou roli. Proč vydělávají pohlendí lidé více než ostatní a jak naložit s vlastní krásou?

7.10.2014 v 8:42 | Karma: 7,46 | Přečteno: 471x | Společnost

Jindřich

To, že v panelácích žijí jen chudí, je jen další mýtus

Říká koordinátorka projektu „Paneláci“ Mgr. Michaela Vojtková ze sociologického ústavu, která v rozhovoru vysvětluje problematiku projektu a upozorňuje na nežádoucí postoj většiny populace ve vztahu k panelovým domům.

23.9.2014 v 9:34 | Karma: 7,21 | Přečteno: 1391x | Společnost

Jindřich

Nenechte se zlákat podvodnými zaměstnavateli!

Obchodování založené na pyramidovém schématu neboli multi-level marketing (MLM) je jakýsi model procesu finančního růstu, který se nesmí nikdy zastavit, jinak by se zhroutil. Jde o to, že každý nový pracovník musí do firmy naverbovat minimálně čtyři další. Zaměstnanec získává peníze od těch lidí, které sám do firmy přivedl. Ti dostávají peníze zase od svých podřízených a tak tímto způsobem nabírá pyramidový efekt čím dál tím větší dynamiky, která vždycky končí krachem. Přesto, že jsou praktiky MLM nezákonné, jsou neustále praktikovány a to díky tomu, že si firmy vždycky vymyslí nějaký jednoduchý produkt nebo službu (finanční poradenství, přípravky na hubnutí aj.), za kterou se schovávají.

16.9.2014 v 9:28 | Karma: 13,19 | Přečteno: 856x | Ekonomika

Jindřich

Generace opravdových přátel

Byl to jeden z těch letních večerů, kdy je vám ještě v jednu ráno teplo a všude kolem slyšíte cvrčky. Seděl vedle mě a poslouchal přepsaný příběh o tom, jak do mého života nastoupila generace opravdových přátel. Bral jsem to jako samozřejmost, ale proč jsem mu to vlastně vyprávěl? V závanu dalších narozenin a touhy po mém dospělejším já, tu všude kolem létají facebookové zámečky, které chrání mé soukromí. Proč jsem si ho nechránil tentokrát? Chtěl jsem snad, aby se i on stal jedním z opravdových přátel nebo jsem skrz svůj vztah k přátelům chtěl představit sám sebe?

9.9.2014 v 9:15 | Karma: 6,21 | Přečteno: 314x | Společnost
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Texaský guvernér omilostnil muže odsouzeného na 25 let za zabití demonstranta

17. května 2024  7:04

Guvernér Texasu Greg Abbott udělil milost muži, odsouzenému k dvaceti pěti letům vězení za to, že v...

Ukrajinská armáda zaútočila na přístavy v Černém moři, cílila na sklady s ropou

17. května 2024  6:42

Ruská obrana v noci čelila rozsáhlému útoku dronů na Sevastopol a další přístavní město...

Ruské letouny omylem svrhly nejméně 38 bomb na vlastní území, píší i ruská média

17. května 2024  6:31

Nejméně 38 leteckých bomb svrhly ruské letouny za poslední tři měsíce na ruské a okupované území na...

Sudetští Němci pořádají třídenní sjezd. Zúčastní se český velvyslanec

17. května 2024  6:15

V bavorském Augšpurku začíná třídenní sudetoněmecký sjezd, který se krátce před volbami do...

2+1 k rekonstrukci
2+1 k rekonstrukci

Nezvalova, Nové Město na Moravě, okres Žďár nad Sázavou
2 300 000 Kč

  • Počet článků 32
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 598x

Seznam rubrik